Checklist voor student-observatoren
A. Eerste evaluatiebijeenkomst met studenten en docent(en)
- Tijdens de evaluatie dien je notulen te maken.
Bij de evaluatiebijeenkomst kun je eventueel gebruik maken van de volgende agenda :
•Welkom
- Werkwijze OKC toelichten
•Eet smakelijk
•Mededelingen vooraf
- Werkwijze OKC toelichten
- Wil iedereen de presentielijst tekenen
- We zijn geïnteresseerd in zowel positieve als negatieve zaken, geef altijd suggesties tot verbetering
•Doelstellingen
- Is het duidelijk wat de doelstelling van het vak is
- Weten de studenten wat ze moeten leren en op welke wijze dit moet gebeuren
(vooral begrijpen of formules uit je hoofd kennen, kunnen toepassen in standaard- of nieuwe situaties, wat zijn hoofd- en bijzaken)
-Vinden de studenten het vak nuttig als bachelorkennis
-Is het vak goed geplaatst in de bachelor
•Organisatie
- Is er een duidelijke indeling aanwezig in de vorm van een rooster
- Is het duidelijk over welke stof het tentamen zal gaan
- Is de werklast goed over het vak verdeeld
- Hoe verhoudt de werkdruk zich tot het aantal ECTS
•Voorkennis
- Zijn er problemen met (eventueel) gewenste voorkennis
- Is er veel overlap met andere vakken. Zo ja, is dit storend.
•Studiemateriaal
- Is het studiemateriaal (dictaat, boek) goed beschikbaar.
- Is het studiemateriaal duidelijk
-Zijn er voldoende oefenopgaven
•Blackboard
- Is er een BB-website
- Bevat de website alle benodigde informatie
•Hoorcollege
- Vinden de studenten het hoorcollege nuttig
- Kunnen de studenten het hoorcollege goed volgen (tempo, moeilijkheid etc.)
- Maakt de docent op een goede manier gebruik van aanwezige hulpmiddelen
•Werkcollege
- Wat is de invulling van het werkcollege, en bevalt deze
- Vinden de studenten het werkcollege een nuttige aanvulling
- Zijn er genoeg oefenopgaven
- Is er voldoende begeleiding
- Hoe is de kwaliteit van de begeleiding
•Practicum
- Is er duidelijk wat er van de studenten verwacht wordt / zijn de opgaven duidelijk
- Vinden de studenten het practicum een nuttige aanvulling
- Is er voldoende tijd beschikbaar
- Is er voldoende begeleiding
- Hoe is de kwaliteit van de begeleiding
•Afsluitend
- Wat is de algemene indruk van dit vak (leuk, saai, interessant, …)