21 november 2014: CHOIR on Tour bij Sanquin

Geefhetdoor.NU, doelgroepgericht donors werven

Sanquin Bloedvoorziening heeft ongeveer 380.000 donors en wil de komende jaren groeien naar 400.000 donors. Om het verloop van donors en de gewenste groei op te vangen moeten er jaarlijks zo'n 60.000 mensen geworven worden die zich aan willen melden als bloeddonor. 60.000, want niet iedereen die zich aanmeldt kan en wil uiteindelijk ook bloed gaan geven. Sanquin Bloedvoorziening voert allerlei wervingsactiviteiten uit op basis van een strategisch marketingplan. In het marketingplan is een uitvoerige analyse gedaan van het huidige donorbestand en wat een optimaal donorbestand zou zijn. Zo is het bestand aan het vervrouwen en is de gemiddelde leeftijd vrij hoog. Bij het ontwikkelen van een nieuwe wervingscampagne hebben we daar rekening gehouden en een campagne ontwikkelt die eenvoudig aan te passen is per doelgroep. De wervingscampagne komt voort uit een zeer succesvolle campagne die tijdens Wereld Bloeddonor Dag 2014 heeft gedraait. Hierin werden donors bedankt via een online campagne. Door de inzet van social media is er een zeer groot bereik geweest en een goede basis om verder op te bouwen.