UTVrijhof CultuurNieuws archiefNPO Radio 4 zendt live uit vanuit de campus en zoekt muziekliefhebbers

NPO Radio 4 zendt live uit vanuit de campus en zoekt muziekliefhebbers

NPO Radio 4, de landelijke zender voor klassieke muziek, komt naar de Universiteit Twente. De zender toert in september met een oude Amerikaanse schoolbus door het hele land om aandacht te vragen voor de Hart & Ziellijst, een lijst met de mooiste klassieke muziekstukken, gekozen door luisteraars. (een soort top 2000 van de klassiek muziek…)
Van 22 tot en met 29 september kan iedereen stemmen op zijn mooiste klassieke muziek. De klassieke top 300 wordt in oktober uitgezonden op Radio 4.

Op maandagochtend 25 september staat deze Hart & Zielbus op de campus en maakt daar een live radio-uitzending met gasten (van de universiteit) en live klassieke muziek. Ook orkesten van de universiteit zullen spelen. Iedereen die stemt krijgt een radio 4 ‘notenbol’!

Voor de uitzending zijn we op zoek naar iedereen die affiniteit heeft met klassieke muziek (of er meer van wil weten…). Speel je zelf of heb je een favoriet stuk dat je in de uitzending wilt laten horen, laat het ons weten!