Opening bootcamp UT

Donderdag 7 april wordt de Bootcamp UT officieel geopend. De opening begint om 16:00 uur en is vrij toegankelijk voor studenten en medewerkers. Aanmelden is gewenst, graag een kort mailtje naar campus@utwente.nl.

Tijdens de officiële opening op 7 april wordt Bootcamp bestormd door een aantal studenten. Zo kan iedereen zien hoe de opstellingen gebruikt kunnen worden. Naderhand zal de naastgelegen Fono - een outdoor DJ-tafel die werkt met de muziek op de mobiele telefoon van de gebruiker - worden gedemonstreerd. Uiteraard wordt dit alles voorzien van een hapje en een drankje.

Wat is Bootcamp UT?

Bootcamp UT is een buitenfitnessplek en ligt naast de atletiekbaan. Deze sportlocatie is vrij toegankelijk voor studenten en medewerkers van de UT die een Campuskaart of Unionkaart bij zich hebben. Je kunt er in je eentje sporten of afspreken met een groepje. Reserveren is niet mogelijk.

Hoe is de Bootcamp UT mogelijk gemaakt?

De Bootcamp UT is tot stand gekomen op initiatief van het Sportcentrum en de internationale studentenvereniging Unite. Mede door de toename van het aantal internationale studenten is de vraag naar individueel sporten gegroeid. Deze Bootcamp komt aan deze vraag tegemoet.

Fitnessinstallatie van Yalp
De fitnessinstallatie is geleverd door outdoor leverancier Yalp. De apparaten werken met het gewicht van de sporter zelf. Daardoor hoeft er niet gewerkt te worden met losse gewichten of ingewikkelde constructies. Voor een buitenlocatie is dit de perfecte oplossing.