UTVrijhof CultuurNieuws archiefTwente beste Universiteit in Europees studenten danstoernooi

Twente beste Universiteit in Europees studenten danstoernooi

Op het 54ste Europees Toernooi voor Dansende Studenten (ETDS) in Brno, Tsjechië, heeft D.S.V. 4 happy feet de prijs van het beste Universiteitsteam binnen gesleept. Van de 37 universiteiten wisten de Twentenaren in de disciplines stijldansen ballroom en latin, salsa en polka de beste individuele resultaten te halen. Om in aanmerking te komen voor de titel heeft het Poolse danspaar uit Lublin de krachten met Twente gebundeld.

De prestigieuze prijs ‘de Tanzmaus trofee’ komt voor de 4e keer in de geschiedenis naar Enschede en zal over een half jaar tijdens het Pinksterweekend worden verdedigd in Berlijn op het volgende ETDS.

4 happy feet heeft het toernooi zelf in 2005, 2012 en 2013 georganiseerd voor 600 deelnemers per editie. Het toernooi is bedoeld voor alle dansers, van absolute beginners tot nationale top: alles wat 4 happy feet in huis heeft.