UTVrijhof CultuurGlobal Comedy Night

Global Comedy Night Jurg van Ginkel, Maureen Younger & MC Adam Fields

De Global Comedy Night is een avond stand-up in zijn puurste vorm.

Hilarisch, messcherp, gortdroog, inventief, vreemd of met een muzikale twist, maar altijd grappig. Want dat is waar stand-up om draait: de grap!

De Comedy Night is een ongedwongen avond, met een drankje binnen handbereik, een Master of Ceremonies en de beste comedians van overzees, want dat is tenslotte de bakermat van de stand-up comedy.

Maureen Younger staat bekend om haar eerlijke humor met een vleugje attitude. Ze werkt als stand up comédienne en als quizmaster door heel Engeland en geeft zelfs optredens in Duitsland! Als een ervaren quizmaster weet Maureen hoe ze op scherpe wijze met het publiek kan interacteren. In Engeland is ze één van de weinige comédiennes die regelmatig werkt in de mainstream en urban comedy circuits.

Haar optredens lopen wijd uiteen, van support acts tot warming ups bij onder andere Shazia Mirza en bij the Shepherds Bush Empire.

Jurg van Ginkel is een artiest die uit elk onderwerp wel wat leuks weet te persen. Zelfs voor 10 minuten grappen maken in het Engels over hortensia’s draait deze comedytijger zijn hand niet om (geloof je het niet? Check hier de audio op Soundcloud!).

Van Ginkel was redacteur bij het bekende studentenblad Propria Cures, lid van de Comedy Explosion, presenteerde literaire programma’s op Lowlands, en zoekt soms de randjes van het betamelijke op met experimenten. Zoals de keer dat hij bij de Drugs Comedy Night van het Comedyhuis stand-up comedy deed onder de  invloed van de hallucinogene drug salvia (video).

Deze sympathieke Utrechter won in 2008 het AKF Comedy Concours i.s.m. Loungin’ Laughs. Als lid van het Comedyhuis treedt hij wekelijks in het Nederlands en Engels op als stand-up comedian. Ook is hij achter de schermen betrokken bij de organisatie van het Utrecht International Comedy Festival, het grootste comedyfestival van de Benelux dat in 2017 zijn 5e editie zal beleven in TivoliVredenburg.

Master of Ceremonies Adam Fields is een Londenaar die in Amsterdam rondloopt. Niet als Easyjet weekendtoerist, maar als permanent bewoner. Hij observeert de Nederlanders en deelt zijn verbazing met het publiek door zijn onnavolgbare Britse gevoel voor humor. Hij houdt mensen een spiegel voor. Want ondanks dat Adam hier al een tijd woont, is hij toch een echte Engelsman gebleven.

TIP

Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!

TIP

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

Prijzen