UTVrijhof CultuurAmsterdams Kleinkunst Festival

Amsterdams Kleinkunst Festival Marjolein Fokkema, Merel Denie & Selma Visscher

'Neem plaats op het pluche en ontdek als eerste hét talent van de toekomst!'

Na drie intensieve en spannende selectierondes presenteert het Amsterdams Kleinkunst Festival (AKF) drie van de zes halve finalisten van 2018: Marjolein Fokkema, Merel Denie & Selma Visscher!

Deze nieuwe kleinkunsttalenten gaan van januari tot april met hun zelfgeschreven programma’s op een landelijke try-out tournee. Daarbij worden ze gecoacht door professionele regisseurs/theatermakers en volgen ze diverse Ramses Shaffy Masterclasses. Vlieguren maken, bijschrijven, schrappen, ontwikkelen en zo nu en dan spreekwoordelijk op je bek gaan. Alles om straks goed voorbereid de Halve Finales in Theater Bellevue te kunnen spelen. Wie weet tref je vanavond al de winnaar van de AKF Sonneveldprijs 2018!

Marjolein Fokkema met Woeden

Ken je dat gevoel dat alles precies loopt zoals het hoort? Marjolein ook niet. In haar voorstelling laat ze zien hoe alledaagse dingen met haar brein aan de haal gaan, of andersom. Over de liefde en andere dingen die mis gaan. Dat ze cynisch, rancuneus en obsessief zou zijn, zijn slechts geruchten.

Merel Denie met AAS

In deze komische solovoorstelling vol verhaal, beweging en muziek neemt Merel zichzelf en het publiek mee in de absurditeit van onze ratrace. Waar racen we zo hard achteraan? Welk lokaas bungelt er eigenlijk voor ons? En welk AAS gaat ons vervullen? Een sappige vette worst? De absolute liefde? Of onze eigen grootheid?

Selma Visscher met Wat valt er te winnen

In een wereld die in brand staat, loopt Selma met een doosje lucifers rond. Omdat je vuur het beste met vuur kunt bestrijden. Niets zal worden ontzien, omdat dingen niet klein hoeven te zijn om ze uit te vergroten. Met een doortastende onverschilligheid en sociaal ongewenste liedjes banjert Selma de kleinkunstarena binnen. Want als je er nog over kunt zingen, dan valt het allemaal nog best mee.

Over het festival

Het AKF richt zich op kleinkunst in de breedste zin van het woord. Er is ruimte voor cabaret, muziektheater, poëzie en het Nederlandstalige theaterlied. Dat het festival een succesvolle kweekvijver voor kleinkunst- en cabarettalenten kan zijn, is inmiddels wel bewezen. Onder meer Claudia de Breij, Richard Groenendijk, Van der Laan en Woe, Pieter Derks, Louise Korthals, Eva Crutzen en Yentl en de Boer waren finalist tijdens eerdere edities.

INSPIRATIEAVOND

Cabaretvereniging Contramime koos deze voorstelling als inspiratieavond; alle leden kunnen op de avond zelf een vrijkaart ophalen bij de kassa.

NB Wel even je studentenkaart mee nemen en zorgen dat je de verenigingsbijdrage hebt betaald!

TIP

Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!

TIP

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

Deze voorstelling is ook te zien:
op vrijdag 9 februari én vrijdag 2 maart 2018  bij Theater Hof88 in Almelo .

Studenten met UnionCard€ 5,-
Studenten€ 7,50