NSO Droom! met Remy van Kesteren en Petroesjka

Nederlands Studenten Orkest 2018

Al 66 jaar bewijst het Nederlands Studenten Orkest (NSO) dat 100 studenten in 10 dagen tijd een orkest van professioneel niveau kunnen worden. Deze editie van het NSO wordt de uitdagende Petroesjka  van Stravinsky gespeeld. Het concert wordt geopend met een opdrachtcompositie van Bram Kortekaas. Harpist Remy van Kesteren soleert in het harpconcert van Ginastera. Voor de Petroesjka  klinkt de prachtige Prélude à l'Après-midi d'un faune van Debussy. Laat je meeslepen door het enthousiasme van dit ambitieuze jeugdige orkest onder leiding van Ivan Meylemans.

Programma:
Bram Kortekaas – Opdrachtcompositie
Alberto Ginastera – Harpconcert
Claude Debussy – Prélude à l'Après-midi d'un faune
Igor Stravinsky – Petrouchka

Remy van Kesteren

Harptalent van wereldformaat Remy van Kesteren speelt het Harpconcert van Ginastera. In tegenstelling tot andere harpconcerten is dit werk ritmisch, swingend en opzwepend. Ginastera wilde een andere, rauwe kant van de harp laten horen. Remy van Kesteren maakt van deze droom werkelijkheid door zijn revolutionaire spel en karakter.

Stravinsky’s Petroesjka

Na de dromerige ‘Prélude à l'après-midi d'un faune’ van Debussy klinkt de betoverende ‘Petroesjka’ van Stravinsky, waarin de grenzen tussen droom en realiteit vervagen. Laat u meevoeren door het uitdagende ritme en de prachtige Russische melodieën, uitgevoerd door ambitieuze en jonge musici uit heel Nederland.

5 orkestleden uit Twente

Wist je dat het NSO deze keer maar liefst 5 orkestleden uit Twente heeft?
Naast Niek Wattel en Victor Batenburg, beiden studerend aan de Universiteit Twente zijn dat Esther Meershoek (concertmeester van het NSO), Maartje Koch en Emma Weltings, alle drie opgegroeid in Hengelo.

STUDENTENKORTING, UNIONCARD 2VOOR1

De entreeprijs voor dit concert is normaal € 21,50, maar...
studenten betalen slechts € 10,-!
Deze reductiekaarten zijn in week 3, 4 en 5 te koop in de Vrijhof, kamer 130.

En ... studenten met een UnionCard krijgen het tweede kaartje gratis!

NB Kaarten zijn verkrijgbaar tijdens kantooruren (m.u.v. woensdag) en zo lang de voorraad strekt.

Ben je geen student en wil je wel naar het concert?
Bestel dan je tickets via het Wilminktheater.