UTVrijhof CultuurOpening Academisch Jaar

Opening Academisch Jaar

De Universiteit Twente nodigt je van harte uit voor de feestelijke Opening Academisch Jaar op maandag 4 september. Het thema is 'A Taste of Red Hot Innovation'.

Opening Academisch Jaar 2017-2018
Klik hier om je aan te melden

Recente rankings tonen aan dat Nederland een innovatieleider is in Europa en wereldwijd. Tegelijkertijd is er reden tot zorg. Onze investeringen in innovatie zijn laag. In hoeverre staan overheid, industrie en academie klaar om effectief te reageren op technologische ontwikkelingen? Hoe kan de Universiteit Twente zich beter voorbereiden op de grote maatschappelijke uitdagingen, hoe kunnen we sterker staan in de felle internationale concurrentiestrijd om onderzoeksmiddelen?

Keynote speaker Robert-Jan Smits, directeur-generaal Onderzoek & Innovatie van de Europese Commissie, deelt zijn standpunt over onderzoek, innovatie en concurrentie tijdens de Opening Academisch Jaar.

Robert-Jan Smits stond aan de basis van Horizon 2020, het onderzoeksprogramma van de Europese Unie met een budget van 80 miljard euro. Hij stond ook aan de wieg van de European Research Council. Robert-Jan Smits wordt gezien als een invloedrijk persoon in het debat over wetenschap en technologie. Voor deze rol heeft de KNAW hem onlangs de Academiepenning toegekend.

Tijdens de Opening Academisch Jaar presenteren de studententeams zich, wordt de Centrale Onderwijsprijs uitgereikt en treedt de popband Rondé op.

mis het niet: noteer dit evenement in je agenda

• Datum:                  maandag 4 september 2017
  • Tijd:                       15.00 - 17.00 uur, welkom om 14.15 uur
  • Locatie:                  gebouw Waaier, Universiteit Twente
  • Hoogtepunten:       keynote speaker Robert-Jan Smits, prijsuitreikingen en Rondé

Ik kijk ernaar uit om je op maandag 4 september te verwelkomen.

Vriendelijke groeten,

Het College van Bestuur,