UTVrijhof CultuurDe vlucht van een granaatappel
(c) Curly and Straight
(c) Nichon Glerum

De vlucht van een granaatappel Theater RAST

Persoonlijke vluchtgeschiedenissen van twee generaties

Na de succesvolle voorstelling ‘George & Eran lossen Wereldvrede op!’, speelt Theater RAST nu de voorstelling: ‘De Vlucht van een Granaatappel’.

Een persoonlijke en humorvolle relaas van vier vrienden, twee vluchtelingen en één generatiekloof. Persoonlijke vluchtgeschiedenissen van twee generaties. Beide met de noodzaak meer over elkaar te weten. Beide met de angst de ander te belasten met een onuitgesproken leed.

De vlucht van een granaatappel’ is een tragikomische voorstelling die zich afspeelt tussen de wens te willen weten en het verlangen te verzwijgen. De Koerdische Celil, de Joodse Eran, de Syrische George en de Hollandse Imke maken het publiek deelgenoot van hun nooit vertelde verhalen en nimmer gestelde vragen.

De vlucht van een granaatappel’ is lovend onthaald door pers en publiek tijdens het jaarlijkse theaterfestival Oerol.

Over Theater Rast

Theater RAST wil de veranderende samenleving weerspiegeld zien op het toneel en bij het publiek. Zij wil een grootstedelijk en cultureel divers publiek aanspreken, binnen en buiten Nederland. Zij toont verhalen die intercultureel, sociaal bevlogen en soms controversieel zijn.

Spel, tekst en concept: Celil Toksöz, Eran Ben-Michaël, George Tobal, Imke Smit regie: Xander Straat spel: Vefa Ocal, Tirza de Boer muziek: Imke Smit

Lees verder in het online magazine, met o.a. een interview met de makers.

TIP 1

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

TIP 2

Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!

Deze voorstelling is ook te zien in:

Woensdag 11 januari 2017 Hof 88 Almelo    Klik hier
Donderdag 16 februari 2017 De Bond Oldenzaal    Klik hier