UTVrijhof CultuurAgendaKarsu – Plays Atlantic Records

Karsu – Plays Atlantic Records Karsu

‪Karsu duikt in de muziek van Atlantic Records! Samen met een ijzersterke band brengt Karsu liedjes ten gehore uit de tijd dat Atlantic Records net begon.

Ze neemt je mee in de wereld van de jazz & blues. Maar wat velen niet weten is dat oprichter Ahmet Ertegün, van Turkse komaf, een van de grondleggers is geweest van de broeierige tijd van de 'black music'. Ahmet heeft vanaf de oprichting van Atlantic Records (1947) talenten naar voren geschoven als Ray Charles, The Rolling Stones, Aretha Franklin, The Bee Gees, Led Zeppelin, Eric Clapton en Cher. Ambassadeurszoon Ahmet was een van de eerste Turken in Amerika. Karsu brengt zijn reis door middel van muziek ten gehore. Van de Turkse roots tot de bruisende jazz die we vandaag de dag nog kennen.

Karsu, winnares van de Jazzism Edison Publieksprijs 2016, speelde met haar fijnbesnaarde stem reeds in de meest prestigieuze zalen van de wereld. Maar haar Turkse wortels groeiden in de Hollandse klei. Eerst ontlook er een klassiek pianiste, daarna ontwikkelde ze zich richting jazz, pop en Turkse muziek. Met een strakke trompet, ritmische drum en warme contrabas verrast ze je opnieuw met een reis door de geschiedenis van een van haar grote voorbeelden: Ahmet Ertegün, Atlantic Records.

Karsu in de pers

‘’ Karsu brengt beslist hoge kwaliteit in haar vertolking vol dynamiek.’’ NRC

Er staat een interview met CJP online, voor wie meer wil lezen zijn er de concertverslagen van On Top Of MusicGooddayzI Love Theater, Theaterparadijs en last but not least: Karsu was ook te gast bij Nieuws & Co op Radio1.

CONCORDIAPAS

Leden van Concordia Film Theater Beeldende Kunst betalen voor deze voorstelling op vertoon van hun Concordiapas € 7,50 i.p.v. € 10,-.

TIP

Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!

TIP

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

Deze voorstelling is ook te zien:
op zaterdag 17 februari 2018 bij het Parkgebouw in Rijssen.
op vrijdag 23 februari 2018 bij het Wilminktheater in Enschede.
op donderdag 1 maart bij Stadstheater De Bond in Oldenzaal.
op zondag 11 maart bij het Theaterhotel in Almelo.
op vrijdag 13 april bij Schouwburg Hengelo.

Studenten met UnionCard€ 5,-
Studenten€ 7,50