UTVrijhof CultuurAgendaAmsterdams Kleinkunst Festival

Amsterdams Kleinkunst Festival Halve finalisten Sonneveldprijs 2017

Laat jij je graag verrassen? Heb je zin in iets nieuws? Dan mag je deze theateravond niet missen!

Nieuwe talentvolle cabaretiers/kleinkunstenaars bereiden zich voor op de strijd om de Wim Sonneveldprijs. Vanavond ben je getuige van twee durfmokkels en één lefgozers die elk een half uur uit hun cabaret- of kleinkunstprogramma spelen.

Wie je te zien krijgt? Lonneke Dort, Daniëlle Schel en Tobi Kooiman!

De presentatie is in handen van Bart Peeters Weem.

Lonneke Dort - Want laten we wel wezen

‘En dan zijn we er eindelijk aan
Blijkt het hiernamaals te bestaan
Begint het weer van vooraf aan’

Lonneke Dort neemt je mee in een ogenschijnlijk licht verhaal en giet de zware dingen des levens het liefst in een vilein en droogkomisch lied. Ze studeerde af aan de Koningstheateracademie in Den Bosch en werkt sindsdien aan haar eerste programma ‘Want laten we wel wezen’.

Daniëlle Schel - Slagbeurt

Vanuit de dug-out bekijkt Daniëlle het leven, wachtend op haar slagbeurt: Het moment om honken te veroveren, punten te scoren en homeruns te slaan. Maar vlak voordat ze het veld betreedt, slaat de twijfel toe. Vol zelfspot vertelt Daniëlle aan de hand van rake sketches en beeldende liedjes over situaties waarin je liever op je volgende beurt blijft wachten, dan dat je jezelf uit het veld laat slaan.

Tobi Kooiman – Ratiociale Comedycatie

Tobi Kooiman is een naam die je misschien nog niet kent, maar ik wel, want zo heet ik. Ik ben sinds kort een soort cabaretier en mijn programma heet sinds kort Ratiociale Comedycatie. Het programma heet niet "sinds kort Ratiociale Comedycatie": het heet "Ratiocale Comedycatie" en die naam bestaat nog niet zo lang. Het concept is eenvoudig: ik vertel over mijn veelal mislukte pogingen om logisch om te gaan met mensen en het leven. Jij denkt achteraf: ‘Dat was grappig.’ Doei.

OVER HET CONCOURS

Het Concours om de Wim Sonneveldprijs is één van de belangrijkste cabaretprijzen voor talentvolle cabaretiers en kleinkunstenaars. “Wie is er niet mee groot geworden?” zouden we bijna willen zeggen.

Eerdere finalisten van de Sonneveldprijs waren onder andere: Claudia de Breij, Pieter Derks, Van der Laan & Woe, Dames voor na vieren, Thijs Maas,  Louise Korthals, Peter van Rooijen, Yentl & de Boer. Je kunt dus met een gerust hart plaatsnemen in het Amphitheater om te ontdekken wie de nieuwe selectie halve finalisten van de Sonneveldprijs 2017 zijn!

De zes halve finalisten zijn na drie intensieve auditieronden geselecteerd en maken een landelijke try-out tournee langs diverse theaters in Nederland. Daarbij worden ze gecoacht door professionele regisseurs en theatermakers. Op deze manier krijgen zij de kans om aan hun zelfgeschreven programma te werken en zich te presenteren aan een breed publiek. Tijdens  de Halve Finale in theater Bellevue en de Finale in het DeLaMar theater in Amsterdam strijden zij om de felbegeerde  Sonneveldprijs.

INSPIRATIEAVOND

Cabaretvereniging Contramime koos deze voorstelling als inspiratieavond; alle leden kunnen op de avond zelf een vrijkaart ophalen bij de kassa.
NB Wel even je studentenkaart mee nemen en zorgen dat je de verenigingsbijdrage hebt betaald!

TIP: Maak je avondje uit compleet met de Vrijhof Cultuurhap in het Theatercafé!

Deze voorstelling is ook te zien in:

Vrijdag 24 februari 2017 Hof 88 Almelo    Klik hier

Studenten met UnionCard€ 5,-