UTVrijhof CultuurAgendaFinalisten Tour Groninger Studenten Cabaret Festival
Roovers en van Leeuwen
Rajko en zijn broer
Martijn Kardol

Finalisten Tour Groninger Studenten Cabaret Festival Martijn Kardol, Roovers en van Leeuwen en Rajko & zijn broer

De drie finalisten van het 29e Groninger Studenten Cabaret Festival - Martijn Kardol, Roovers en van Leeuwen en Rajko en zijn broer - trekken met hun stuk door heel Nederland!

Na een spetterende finale in de stadsschouwburg te Groningen is het dan eindelijk zover, de finalistentour komt eraan! De drie finalisten; Martijn Kardol, Roovers en van Leeuwen en Rajko en zijn broer kunnen niet wachten om ook de rest van Nederland te overtuigen van hun talent. Geniet van het cabaret van de toekomst en laat je verrassen door de verscheidenheid aan optredens.

Het Groninger Studenten Cabaret Festival (GSCF) is één van de vier grootste cabaretfestivals van Nederland, met als uniek concept dat het zowel voor als door studenten wordt georganiseerd. Dit festival biedt de mogelijkheid aan jonge studenten om hun cabarettalent te ontplooien en is een springplank tot landelijke bekendheid. Eerdere bekende winnaars van het festival zijn: Jochem Myjer, Theo Maassen, Ajuinen en Look(Mike en Thomas), Thijs van Domburg, Ernst van der Pasch, Martijn Koning, Kirsten van Teijn en Johan Goossens.

Rajko en zijn broer

‘Vind je het goed als ik jouw rokje aan doe?’

Rajko en zijn broer is een cabaretduo van Rajko en Yuri Disseldorp. Ze ontmoetten elkaar ruim twintig jaar geleden in de woonkamer van hun ouderlijk huis en daarna zijn ze nooit meer uit elkaar gegaan. De broers brengen je een opzwepend, ruig programma. In een degelijk cabaretshowtje hebben de mannen simpelweg geen zin. Ze willen de wereld door elkaar schudden, positief laten ontploffen en dan wel zien wat er gebeurt. Wees daarbij.

Roovers en van Leeuwen

Alles behalve liefde

Je komt ze de hele dag tegen: Andere Mensen. En die andere mensen, daar moet je wat mee. Of je ze nu al jaren kent, of ze voor het eerst treft bij een bushalte, jij , de ene, hebt altijd te maken met de ander. Zo ook Meeuw Roovers en Robert van Leeuwen. Ze ontmoetten elkaar in een rokershok en nu staan ze op het podium. De ene heeft lange benen, de ander tietjes. Samen zouden ze een lekker wijf kunnen zijn, maar in plaats daarvan: twee jongens met vreemde fascinaties.

Martijn Kardol

Jongensboek

Martijn Kardol studeert Sociologie, Zweeds, op de Koningstheateracademie en op de BNN University. Geen betere plek om cabaret te maken voor een eeuwige student dan op het Groninger Studenten Cabaret Festival. Eerder won hij de Publieksprijs op het Griffioen Zuidplein Cabaret Festival in 2014.

Ondanks deze publieksprijs worstelt Martijn met het gevoel dat hij nog steeds niet helemaal serieus wordt genomen als artiest. Maar dat zal niet lang meer duren. Een auditie. Voor de rol van Tony Manero in Saturday Night Fever. Een legendarische rol. De heilige graal voor een acteur van het kaliber van Martijn. Een rol voor iemand die fantastisch kan zingen. Geweldig kan acteren. Een rol voor the King of the Dancefloor.

Grand Slam

Martijn Kardol won met deze voostelling alle prijzen die er te winnen waren tijdens de 29e editie van het Groninger Studenten Cabaret Festival: de juryprijs toegekend door een 4-koppige jury – dit jaar Ruud Buurman, George Visser, Pietie van Veen en Rieneke van Nunen, de persoonlijkheidsprijs voor degene met het meeste groeipotentie en de publiekprijs. Aan deze prijzen waren respectievelijk het bronzen beeld ‘Joker’ van Vanina Tvetskova, een spiegel en een uitvergroting van een foto van het publiek verbonden.

TIP

Lees voor het bestellen de informatie voor bezoekers.

Vragen?

Studenten met UnionCard€ 5,-