Touch story

My touch overrunning international markets

Remco van den Elzen, alumnus Bedrijfsinformatietechnologie en een van de oprichters/eigenaars van Distimo

"Wat maakt een app succesvol? Scoort een gratis app beter dan een betaalde app? Welke markten groeien het snelst? Toen de ontwikkeling van apps in een stroomversnelling raakte, hadden ontwikkelaars geen idee wat er in de markt gebeurde, waar hun concurrenten mee bezig waren. Om die reden hebben wij Distimo opgericht. Met tools en rapporten helpen we app-ontwikkelaars waardevolle inzichten te verkrijgen en hun resultaten meetbaar te maken. Toen we drie jaar geleden startten, waren we ervan overtuigd dat we de Amerikaanse markt konden veroveren. Dat is gelukt, mede dankzij onze ambitie en wil om uit te groeien tot een wereldwijde speler. Onze publicaties staan zelfs in de Washington Post! De universiteit dacht met ons mee en heeft ons gestimuleerd en geholpen het avontuur aan te gaan. We kregen onder andere een lening om het eerste jaar als ondernemer te overbruggen. Ik ben heel blij dat ik deze kansen heb gekregen en benut."