UTStudium GeneraleProgramma / agendaStudium Generale: Maarten van Rossem

Studium Generale: Maarten van Rossem

Trump en het klimaat

Gratis kaarten af te halen vanaf 18.50 uur bij de balie in de foyer van de Vrijhof. Wees op tijd, vol is vol!

“It’s freezing and snowing in New York – we need climate change!” twitterde Trump. Dat hij dit zonder ironie bedoelde, bleek wel toen hij een streep trok door het Parijse klimaatakkoord. Maarten van Rossem houdt het klimaatbeleid van Trump tegen het licht. Wat zal de impact zijn van Trumps liefde voor gas, steenkool en olie? Hoeveel tegenwerking zal hij binnen en buiten de VS ondervinden? Van Rossem zal ook stilstaan bij het gure politieke klimaat dat in Washington is ontstaan.

Prof.dr. Maarten van Rossem is emeritus hoogleraar Geschiedenis aan de Universiteit van Utrecht en bekend Amerika-deskundige.

Dinsdag 12 september, 19.30-21.00 uur

Vrijhof/Agora