Debat
Drie jaar na de introductie van het Twents Onderwijs Model maken UT Nieuws en Studium Generale de balans op: is er minder studievertraging? Leren studenten in groepjes beter dan individueel? En leidt TOM tot zogenaamde ‘T-shaped professionals’, studenten die zowel in de diepte als in de breedte ontwikkeld zijn? Tijdens dit debat komen docenten, studenten en beleidsmakers aan het woord. Met onder anderen:
Prof.dr. Ramses Wessel, decaan onderwijsvernieuwingen, schetst de stand van zaken
Dr. Dick Meijer, docent wiskunde en URaadslid voor de PvdUT, is kritisch over TOM
Dr. ir. Maurice van Keulen, associate professor Data Management Technology, is positief over TOM
Heleen Kok, bachelorstudent Creative Technology en lid van DAS
Maarten de Lange, masterstudent Mechanical Engineering en lid van UReka
Prof.dr. Thom Palstra, rector magnificus en eindverantwoordelijk voor het onderwijs op de UT, geeft zijn visie op de toekomst van TOM
Dit debat staat onder leiding van Maaike Platvoet (UT Nieuws) en ir. Peter Timmerman (Studium Generale)
In samenwerking met UT Nieuws en Student Union
Foto:Shane Global