UTStudium GeneraleProgramma / agendaStudium Generale: Drie jaar TOM, de balans

Studium Generale: Drie jaar TOM, de balans

Debat

Drie jaar na de introductie van het Twents Onderwijs Model maken UT Nieuws en Studium Generale de balans op: is er minder studievertraging? Leren studenten in groepjes beter dan individueel? En leidt TOM tot zogenaamde ‘T-shaped professionals’, studenten die zowel in de diepte als in de breedte ontwikkeld zijn? Tijdens dit debat komen docenten, studenten en beleidsmakers aan het woord. Met onder anderen:

Prof.dr. Ramses Wessel, decaan onderwijsvernieuwingen, schetst de stand van zaken

Dr. Dick Meijer, docent wiskunde en URaadslid voor de PvdUT, is kritisch over TOM

Dr. ir. Maurice van Keulen, associate professor Data Management Technology, is positief over TOM

Heleen Kok, bachelorstudent Creative Technology en lid van DAS

Maarten de Lange, masterstudent Mechanical Engineering en lid van UReka

Prof.dr. Thom Palstra, rector magnificus en eindverantwoordelijk voor het onderwijs op de UT, geeft zijn visie op de toekomst van TOM

Dit debat staat onder leiding van Maaike Platvoet (UT Nieuws) en ir. Peter Timmerman (Studium Generale)

In samenwerking met UT Nieuws en Student Union

Foto:Shane Global