Neuromythes in het onderwijs

Zijn jouw verwachtingen van neuro-imaging technieken realistisch, of laat jij je – al dan niet onbewust – leiden door hardnekkige neuromythen en (onderwijs)hypes in de media? In een serie artikelen die allemaal ingaan op hersenspinsels over hersenscans ontkrachten Sandra van Aalderen, Nienke Atteveld en Meike Grol een aantal broodje-aap-verhalen op de website Kennislink.

 

Bekijk de artikelen hier: http://www.kennislink.nl/auteurs/sandra-van-aalderen-smeets

Of lees een aantal soortgelijke columns van dezelfde auteurs op NRC-Next:

http://www.nrc.nl/next/van/2013/augustus/05/puberbrein-onrijp-voor-nieuwe-leren-1277354

http://www.nrc.nl/next/van/2013/augustus/19/hersenscans-tonen-jongens-en-meisjes-moeten-apart-1282248

http://www.nrc.nl/next/van/2013/augustus/12/met-gedachten-kan-je-computer-sturen-1280024

http://www.nrc.nl/next/van/2013/juli/29/scan-voorspelt-crimineel-gedrag-1275203

http://www.nrc.nl/next/van/2013/juli/22/autisme-is-te-zien-op-een-hersenscan-1273838