Afstudeeropdrachten Positieve Psychologie en Technologie (PPT)

Op deze website vind je opdrachten voor bachelor- en mastertheses binnen de richting Positieve Psychologie en Technologie (PPT). Deze lijst wordt nog aangepast en aangevuld en zal op 15 augustus (Bachelor & Master) definitief zijn.

Let op:

Bij de opdrachten staat ter informatie de naam van de docent vermeld. Het is niet de bedoeling dat je contact opneemt met de docent en buiten de procedure om afspraken maakt.

Houd er rekening mee dat bij een externe opdracht een sollicitatiegesprek onderdeel kan zijn van de procedure. Dus ook een externe opdrachtgever heeft een bepalende stem in het toekennen van een opdracht aan de student.

PROCEDURE BACHELOR:

Coördinator: dr. Anneke Sools (a.m.sools@utwente.nl )

Indien je kiest voor een opdracht binnen Positieve Psychologie en Technologie (PPT):

Stap 1: Geef drie voorkeuren door van opdrachten. Van 19 augustus tot uiterlijk 29 augustus 2016 kun je via het formulier (onderstaande link) de vragenlijst invullen en je drie voorkeuren opgeven. Ook kan je hier je korte motivatiebrief uploaden als deze is gevraagd voor een opdracht. Klik hier voor het formulier

Stap 2: Uiterlijk 5 september 2016 krijg je per e-mail bericht over de opdracht waarmee je kan starten. Bij de toewijzing van opdrachten houden we zoveel mogelijk rekening met je drie doorgegeven voorkeuren. We kunnen echter niet garanderen dat je de opdracht van je voorkeur krijgt.

Stap 3: Pas nadat je van de coördinator bericht hebt over de opdracht waarmee je kan starten, kun je contact opnemen met de begeleidende docent van de opdracht.

Let op: De bacheloropdrachten kunnen tot 15 augustus 2016 aangevuld of verwijderd worden.

BACHELOROPDRACHTEN:

PB01 - Het gebruik van levensalbums voor mensen met dementie

Let op: onderstaande opdrachten staan ook bij de Masteropdrachten.

PMB01 – Experience sampling bij chronische pijnpatiënten

PBM02 – Gebruikerservaringen van chronische pijnpatiënten met het online nazorgprogramma in Roessingh

PBM03 – Gebruikerservaringen van de interventie Geluk en zo.

PROCEDURE MASTER:

Coördinator: dr. Hester Trompetter (h.r.trompetter@utwente.nl)

Stap 1: Geef drie voorkeuren door van opdrachten. Van 19 augustus tot uiterlijk 29 augustus 2016 kun je via het formulier (onderstaande link) de vragenlijst invullen en je drie voorkeuren opgeven. Ook kan je hier je korte motivatiebrief uploaden als deze is gevraagd voor een opdracht. Klik hier voor het formulier

Stap 2: Uiterlijk 5 september 2016 krijg je per e-mail bericht over de opdracht waarmee je kan starten. Bij de toewijzing van opdrachten houden we zoveel mogelijk rekening met je drie doorgegeven voorkeuren. We kunnen echter niet garanderen dat je de opdracht van je voorkeur krijgt.

Stap 3: Pas nadat je van de coördinator bericht hebt over de opdracht waarmee je kan starten, kun je contact opnemen met de begeleidende docent van de opdracht.

Let op: De masteropdrachten kunnen tot 19 augustus 2016 aangevuld of verwijderd worden.

MASTEROPDRACHTEN:

PM01 – Evaluatie en theoretische onderbouwing van de interventie Talk ’n Joy: versterking veerkracht bij kinderen van verslaafde ouders

PM02 – Tactus: Onderzoek naar voorspellers van positieve behandeluitkomst bij online behandeling voor eetstoornissen

PM03 – Tactus: Onderzoek naar de behandelresultaten van cliënten met een eetstoornis.

PM04 – Tactus: Middelengebruik bij mensen met een LVB

PM05 – Tactus: Middelengebruik bij jongeren met LVB

PM06 – Tactus: Cognitief screenen bij verslaving

PM07 – Effecten en moderatoren van een compassietraining voor het vergroten van welbevinden: Een RCT

PM08 – Systematic review ‘ACT of Kindness’ interventies

PM09 – Client veranderingen tijdens een positief psychologische interventie: Wat is er veranderd in hun leven en waarom?

PM10 – Stabiliseren na de schok, kan dat online?

PM11 – INVENTING POSITIVE FUTURE SELVES: THE ROLE OF CONTEXT AND IMAGINATIVE CAPACITY

PM12 – ‘Narrative literature review’ onderzoek naar de relatie tussen welbevinden en schoolprestaties

PM13 – GGNet: Klinische behandeling van persoonlijkheidsstoornissen

PM14 – Compassie: schaamte en kritiek bij de borderline persoonlijkheidsstoornis

PM15 – Personality disorders and the role of experiential avoidance.

PM16 – MEDIANT: Schematherapie bij persoonlijkheidsstoornissen

PM17 – Leidt eustress tot floreren?

PM18 – Eustress: een kwantitatief onderzoek

PM19 – Zelfdeterminatie en welbevinden in de ouderenzorg

PM20 – Predictoren voor effect van angstinterventies

PM21 – Wat bezielt de hulpverlener in de GGZ

PM22 – VGGNET: Onderzoek narratieve therapie bij mensen met verstandelijke beperkingen en psychische problemen

PM23 – Aandacht is de Sleutel – doe jij de 1e gebruikersevaluatie van een nieuwe app voor en door patiënten?

PM24 – Is zelfcompassie een psychologische bron voor veerkracht bij dagelijkse stress? Data van een experience sampling studie

PM25 – Evaluatie van bestaande (positieve) psychologie apps

PM26 – Adherentie en involvement bij de online cursus Dit is Jouw Leven

Let op: onderstaande opdrachten staan ook bij de Bacheloropdrachten.

PMB01 – Experience sampling bij chronische pijnpatiënten

PBM02 – Gebruikerservaringen van chronische pijnpatiënten met het online nazorgprogramma in Roessingh

PBM03 – Gebruikerservaringen van de interventie Geluk en zo.