HomeNieuwsUT ontvangt subsidie voor Europees Inkoop onderwijsprogramma

UT ontvangt subsidie voor Europees Inkoop onderwijsprogramma

De Universiteit Twente heeft subsidie gekregen voor het project PERFECT („Purchasing Education and Research for European Competence Transfer“). Deze subsidie valt binnen het kader van het Erasmus+ programma van de Europese Unie. Het project is opgezet met partners uit Dortmund en Mainz (Duitsland), Staffordshire (Groot Brittannië) and Lappeenranta (Finland). Deze partners verdelen een subsidie van ruim 430.000 euro.  “Het PERFECT project draagt bij aan onze leidende positie in Inkoop onderwijs en is belangrijk voor het internationale aanzien van onze Bedrijfskunde opleiding.” Aldus de initiatiefnemer van binnen de UT, Prof. Holger Schiele.

Het doel van PERFECT is het opzetten van een Europees Inkoop onderwijsprogramma. Omdat de inkoopfunctie voor bedrijven steeds belangrijker wordt, stijgt de behoefte naar hoogopgeleide inkopers. Het PERFECT project werkt toe naar een internationale standaard van Inkoop-opleidingen. Het project faciliteert hierbij studenten om de benodigde vaardigheden te trainen in verschillende Europese universiteiten.

De UT biedt als eerste Nederlandse universiteit op zowel bachelor als master niveau inkoop profielen aan. In deze profielen worden studenten getraind in, onder andere, strategische Inkoop, Inkoop in een internationale omgeving en onderhandelingstechnieken. Als eerste universiteit ontving de UT een certificering van de internationale federatie voor Inkoop (IFPSM). Om de opgedane kennis binnen PERFECT breed te verspreiden, wordt nauw samen gewerkt met twee internationale organisaties: de IPSERA (International Purchasing and Supply Education and Research Association) en IFPSM (International Federation of Purchasing and Supply Management).

Het onderzoek van het project PERFECT is ondergebracht bij het instituut IGS, Universiteit Twente.

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)