HomeNieuwsProf. Kabir ontvangt Emerald Citations of Excellence Award

Prof. Kabir ontvangt Emerald Citations of Excellence Award

Rez Kabir (hoogleraar Corporate Finance) en docent van onder andere de Master Business Administration aan de UT heeft tijdens de bijeenkomst van de Academy of Management de zogenaamde "Emerald Citations of Excellence 2015" in ontvangst mogen nemen. De bijeenkomst vond plaats in Vancouver, Canada. Emerald Group Publishing kende de prijs toe aan zijn publicatie getiteld  “Heterogeneity in business groups and the corporate diversification - firm performance relationship”, gepubliceerd in het Journal of Business Research (vol. 65, pp. 412-420, 2012). De publicatie kwam tot stand onder co-auteurschap van Rejie George van het Indian Institute of Management in Bangalore.

Emerald maakt jaarlijks een selectie van de meest geciteerde publicaties op het gebied van Business Management, Finance, Accountancy, Economie en Marketing – onderwerpen waarover het al meer dan 50 jaar tijdschriften op de markt brengt. De redactie van Emerald maakte haar selectie op basis van de mate waarin publicaties uit 2012 geciteerd werden en op inhoudelijke gronden, namelijk vernieuwendheid, interdisciplinair belang en relevantie.

Over prof. Rez Kabir

Rezaul Kabir is hoogleraar Corporate Finance and Risk Management aan de faculteit BMS. Kabir richt zich op onderwijs en onderzoek in financial management en corporate governance. Kabir richt zich met name op de uitbreiding van het financieringsonderwijs met als kenmerken: multidisciplinair, internationaal en onderzoeksgerelateerd. Op het gebied van onderzoek legt hij zich toe op het initiëren van nieuwe onderzoeksprojecten en het begeleiden van promovendi.Het onderzoek van Kabir is ondergebracht bij het instituut IGS, Universiteit Twente.

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)