HomeNieuwsUniversitipi: podium voor wetenschap tijdens festival Mañana Mañana
Universitipi

Universitipi: podium voor wetenschap tijdens festival Mañana Mañana Colleges over innovatie en duurzaamheid

Enkele wetenschappers van de UT geven aankomend weekend tijdens het festival Mañana Mañana toegankelijke colleges over onderwerpen met betrekking tot innovatie en duurzaamheid. Iedere middag van 13:00 tot 17:00 uur is er elk uur een korte presentatie van 15 minuten. Tussendoor zijn er proefjes en demonstraties van allerlei energietoepassingen. Het festival is van 28 t/m 30 augustus en vindt plaats in Hummelo.

Ver van de haastige wereld is er in Hummelo (sinds eind augustus 2013) het festival Mañana Mañana. Landgoed Enghuizen is het decor: een natuurlijk amfitheater in de Achterhoek. Een plek voor een festival vol levensgenieters, muziekliefhebbers en Bourgondiërs. Liefhebbers van een snelle gefrituurde hap kunnen beter thuisblijven, want hier gaat alles op een ontspannen tempo.

Duurzaam feesten in de natuur

De podia en de andere faciliteiten zijn zoveel mogelijk opgetrokken uit natuurlijke materialen en de insteek is duurzaam. Relaxed met een picknickmand in het gras zitten, barbecueën, genieten van wijn en tapas, een hengel uitgooien en vis vangen om ter plekke te laten bereiden, de kinderen kunnen hutten bouwen en er hangen schommels in de bomen. Mañana Mañana bewijst dat feesten in de natuur op een duurzame wijze mogelijk is. Per verkocht toegangskaartje wordt er bovendien een deel afgedragen aan het behoud van het landgoed. Kinderen onder de 1.40 meter krijgen gratis toegang.

Universitipi

De volgende UT- wetenschappers spreken op het festival:

Prof. Kitty Nijmeijer – Water voor energie

Gertjan Koster

Hans Hilgenkamp

Mark Huijben

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)