HomeNieuwsStramigioli demonstreert vliegende robots

Stramigioli demonstreert vliegende robots UT'er live in de uitzending van Zapplive

Dat robots in de opmars zijn, bewees prof. Stefano Stramigioli van de Universiteit Twente dinsdag in de uitzending van Zapplive. In het tv-programma voor kinderen demonstreerde hij voor een enthousiast publiek een aantal (vliegende) robots.

Stramigioli bestuurde in de studio onder meer de Parrot, die bediend kan worden met een iPad en voor zo’n driehonderd euro te koop is. Ook kregen de twee aanwezige schoolklassen en tv-kijkers Sumo-robots en een Robot Spin te zien.
Samen met UT-student Nico Nijenhuis, die zich met zijn spin-off bedrijfje richt op robotvogels, gaf hij uitleg over deze Robirds.

Bekijk hieronder de uitzending van dinsdag 2 april. Het robotitem begint na ruim tien minuten.

Over het programma
Zapplive is een gek, interactief en live televisieprogramma voor kinderen in de leeftijd van 9 t/m 12 jaar. Zapplive zendt drie keer in de week live uit op Nederland 3. Het programma wordt gepresenteerd door Evelien Bosch en Sascha Visser. Elke uitzending strijden twee klassen tegen elkaar in het ZAPPduel.