HomeNieuwsUT-Innovatielezing: Nederland op weg naar de Groene Eeuw

UT-Innovatielezing: Nederland op weg naar de Groene Eeuw

Op 9 mei houdt de Universiteit Twente haar jaarlijkse Innovatielezing in de Grolsch Veste in Enschede. Dit jaar wordt de lezing verzorgd door Atzo Nicolaï, directeur van DSM Nederland. De lezing ‘Nederland op weg naar de Groene Eeuw’ staat in het teken van duurzame innovatie.

De Universiteit Twente organiseert ieder jaar voor haar relaties en medewerkers de Innovatielezing. Tijdens deze lezing geeft een prominente gast uit binnen- of buitenland een voordracht over nieuwe innovatieve technologische ontwikkelingen en de invloed van deze ontwikkelingen op de maatschappij.

Atzo Nicolaï stelt in zijn lezing dat veel maatschappelijke mondiale problemen eerder groter dan kleiner worden. Tegelijkertijd neemt de invloed van de politiek juist af. Deze ontwikkeling vraagt om een herijking van de politiek, maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven om duurzame innovatie mogelijk te maken.

Prijzen

De Innovatielezing wordt geopend door dr. Anne Flierman, voorzitter College van Bestuur Universiteit Twente. Vervolgens worden twee prijzen uitgereikt door de Stichting Universiteitsfonds Twente. De Marina van Damme-beurs is bestemd voor een succesvolle alumna van de Universiteit Twente. De Van den Kroonenbergprijs gaat naar een jonge ondernemer, met een aanwijsbare binding met de Universiteit Twente, die zich onderscheidt door innovatieve producten of een vernieuwende bedrijfsvoering. Na de prijsuitreiking is het woord aan Atzo Nicolaï.

Innoversum Innovatiecongres

De Innovatielezing maakt deel uit van het Innoversum Innovatiecongres 2012: innovatie met maatschappelijke impact. Dit netwerkcongres staat in het teken van new business en innovatie op het gebied van duurzame energie, publieke veiligheid en zorg. Innovatie met een impact in onze maatschappij dus!

Het innovatiecongres wordt ook via een livestream aangeboden via deze link.