E-mail doorsturen in Web Access

INLEIDING

In deze handleiding wordt beschreven hoe je jouw of medewerkersmail kunt doorsturen naar een eigen e-mailadres.

Een groot voordeel van het doorsturen van je medewerkersmail is dat je niet elke dag speciaal naar het mailaccount hoeft te gaan, maar dat je deze e-mails automatisch kan lezen als je jouw persoonlijke e-mail opent. Dit is mogelijk met alle e-mailadressen.

Een nadeel hiervan is dat wanneer je een e-mail wilt beantwoord je wel in je UT e-mail moeten inloggen. Daarbij komt dat je de e-mails ontvangt met als afzender je UT e-mailadres. Dit komt omdat het doorgestuurd wordt. Je kan dit voorkomen door je e-mail te synchroniseren met een e-mailclient (bijv. Outlook, Thunderbird, Postbox of zelfs Gmail).

 

VOOR JE BEGINT

·

Voor studenten is deze handleiding niet van toepassing.

·

De handleiding is geschreven voor moderne webbrowsers zoals minimaal Internet Explorer 8.

·

Het maakt niet uit welke versie van Windows of Mac OS X je gebruikt.

·

Bij het doorlopen van de handleiding zul je regelmatig handelingen moeten uitvoeren. Hierbij wordt een vaste schrijfwijze gehanteerd: referenties naar tekst en knoppen op schermen zijn cursief gedrukt, gegevens die je zelf moet invullen zijn vet gedrukt.

UT E-MAIL DOORSTUREN NAAR EIGEN E-MAILADRES

Stap 1: UT e-mail openen

·

Surf naar http://xs.utwente.nl.

·

Vul bij User name je inlognaam (Bijv. goghv) in.

·

Vul bij Password het bijbehorende wachtwoord in.

·

Klik op Sign in.


login

Stap 2: Opties

·

Klik rechtsboven op Options.

·

Klik in het drop-down menu op See All Options…

Stap 3: Nieuwe regel aanmaken

·

Klik rechts in het menu op Organize E-mail.

·

Klik op New…

Stap 4: Nieuwe regel instellen

·

Selecteer bij When the message arrives de optie: [Apply to all messages].

·

Selecteer bij Do the following de optie: Redirect the message to…

Stap 5: Eigen e-mailadres instellen

·

Typ in het veld achter To je eigen e-mailadres in (bv. wamozart03@gmail.com).

·

Klik op OK.

Stap 6: Opslaan

·

Klik achtereenvolgens op Save en Yes en eventueel nog een keer op Yes.

De naam van de regel staat nu in de lijst van de regels. Nu wordt alle e-mail uit jouw student- of medewerkersmail doorgestuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres.